Din nou student


Art-Terapie prin teatru și artele spectacolului

În perioada 14-15 septembrie am susținut un examen de admitere la master la UNATC și am fost admis pe un loc de buget. Așa că în următorii doi ani sunt din nou student într-o secție care îmbină teatrul și psihologia. În continuare vreau să împărtășesc cu voi eseul de prezentare din dosarul de admitere, eseu în care vorbesc despre motivația mea de a urma acest program de master, la finalul căruia voi deveni și art-terapeut.

 

„Într-o lume în care mulți cei din jurul nostru nu mai cred în nimic sau se prefac ca să aibe o anumită liniște, cel care sapă în el însuși pentru a vedea care îi este condiția este luat drept un fanatic sau un naiv. Într-o lume în care înșelătoria este normă, cel care își caută adevărul “său” este luat drept un ipocrit.

În propria mea căutare pașii m-au purtat în diverse locuri, uneori în exteriorul meu, alteori în interiorul meu. Până acum 7 ani unul din locurile în care eram cel mai des era la catedră, ca profesor de matematică. Dar în ultimii ani lucrurile s-au schimbat. Am fost implicat în mai multe proiecte din sfera educațională, în cadrul unor asociații și ONG-uri.

În paralel am lucrat la proiectul meu de suflet, care are un nume special și magic, “Mintea Disciplinată”. În cadrul acestui proiect construiesc un centru de formare și dezvoltare a abilităților de viață utilizând matematica, coaching-ul și mentoring-ul. Acest centru se adresează în primul rând elevilor de toate vârstele, în special celor care nu se pot adapta sistemului actual de învățământ, public sau privat, dar și studenților și tinerilor. Intenționez ca acest centru să devină un loc în care toți cei care intră să beneficieze de cursuri transdisciplinare, dar și de cursuri de dezvoltare personală și autocunoaștere.

Acest program de master vine ca o completare la activitățile și temele abordate de mine până în prezent. Pot da mai departe și aduce plus valoare proiectului meu. Un proces creativ care include ce voi primi în cadrul acestui program de master cred că îi poate ajuta pe cei cu care lucrez în acest centru. Îi poate ajuta în dezvoltarea abilităților personale și interpersonale (comunicare, relaționare, inteligență emoțională), în creșterea stimei de sine și a autoconștietizării, în gestionarea comportamentului, în dezvoltarea capacităților cognitive prin stimularea atenției, imaginației și a gândirii.

Pot adăuga și alte motive pentru care îmi doresc să urmez cursurile programului de master Art-Terapie prin Teatru și Artele Spectacolului. Primul motiv este pasiunea mea pentru dezvoltare din toate punctele de vedere. Un alt motiv este dorința de autocunoaștere și prin dans, desen, teatru, film sau muzică.

Pasiunea mea pentru teatru este prezentă încă de pe băncile liceului. În timpul liceului ascultam frecvent teatru radiofonic. Pentru a vedea o piesă de teatru ca spectator mă înscriam în excursiile  care se organizau la București. La sfârșitul clasei a XII-a am jucat într-o piesă de teatru în cadrul ceremoniei de absolvire.

La începutul lui 2010 participam la spectacole de teatru forum. Din aceeași pasiune pentru teatru am participat la cursuri de teatru care s-au finalizat cu o piesă de teatru forum jucată în 29 iunie 2010. Atunci mi-am dat seama de mai multe lucruri cum ar fi importantanța respirației pentru un actor, lucru de care nu prea eram conștient până în acele momente.

Am continuat în 2016-2017. În cadrul Școlii de Actorie InLight am urmat cursuri de teatru și film. Pe 16 ianuarie 2017 am finalizat cursurile de teatru jucând pe scena teatrului Unteatru piesa “Où sont les enfants?”. Textul piesei a fost rezultatul unui efort creativ al celor care am jucat pe scenă și al profesorilor noștri. În perioada 25-31 iulie 2016 am urmat cursuri de actorie film, cursuri care s-au finalizat cu un film de scurt metraj.

Și ca o conexiune cu numele proiectului meu consider că teatrul, ca orice activitate artistică, este și disciplină. Disciplină de care este nevoie și pe care uneori chiar trebuie să o manifești pentru a face o serie de exerciții. Aceste exerciții nu contribuie cine știe ce la interpretarea unui text sau la crearea unui personaj. Ele sunt partituri codificate până în cele mai mici amănunte și scop în sine, sunt mici labirinturi pe care corpul-minte al actorului le poate străbate de nenumărate ori pentru a dezvolta un mod aparte de a gândi, pentru a se distanța de felul propriu cotidian de a acționa.”

 

2 thoughts on “Din nou student

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *